پایه فنس بتنی

پایه حصار بتنی سنگین تر از نوع فلزی آن است. در برابر آب و هوای مرطوب مقاومت بیشتری دارد و به دلیل سنگینی و قیمت پایین تر نسبت به آهن احتمال دزدی کمتری دارند.

ستون های بتنی نگهدارنده:

مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین پایه از نظر قیمت، عمر، استقامت در پایه های نگهدارنده فنس، گابیون، توری، سیم خاردار و… بشمار میایید که در ابعاد ۲ الی ۳ متر جهت محصور کردن باغات، املاک صنعتی و اقتصادی، پادگان های نظامی، مزارع پرورش شتر مرغ و دام، استخر ابزیان و کشاورزی و… استفاده میشود.

قطر این پایه ها در دو نوع 7×7 و 10×10 میباشد و عمر استقامت و قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با نمونه های مشابه از جمله فلز، چوب، و کامپوزیت دارند.

چرا پایه بتنی؟

عمر زیاد
استقامت چند برابر در تنش های وارده
غیر قابل سرقت
جای گذاری بدون بتن ریزی
مقاوم در برابر گرما  یخ زدگی خو خوردگی
۶۰٪ ارزان تر از فلز

لازم به ذکر است هر پایه که با بتن در هر کار گاهی که تولید شده باشد قابل استفاده نیست و باید از نحوه تولید و مصالح مصرفی آن در جریان باشید.

موارد اصلی بر استقامت و عمر مناسب پایه ها:

بتن:
یکی از مهم ترین موارد پایه مناسب بتن آن میباشد. پایه های تولید شده باید از عیار ۴۰۰ به بالا باشند و حدقل تیپ مصرف سیمان در این پایه ها تیپ ۲ میباشد. بهترین راه مخلوط صحیح بتن استفاده از میکسر های صنعتی میباشد.

 عیار بتن  چیست:
منظور از عیار بتن مقدار سیمان مصرفی بر حسب کیلوگرم در واحد حجم بتن می باشد که واحد حجم بتن در ایران متر مکعب می باشد. عیار بتن با مقاومت نهایی آن رابطه ی مستقیم دارد. ولی با توجه به فرایند ساخت بتن و واکنش هیدراتاسیون در آن با افزایش بی نهایت سیمان به مقاومت بتن در بی نهایت دست نخواهیم یافت.با توجه به روابط تجربی می توان مقدار سیمان مصرفی برای رسیدن به مقاومت مشخص را تعیین کرد علاوه بر این رایج است که بتن را بر حسب عیار سیمان مصرفی نامگذاری می کنند.

نحوه تولید پایه:

پایه  بتنی در روش های مختلفی تولید می‌شوند که در کارگاه های تولید به روش های دستی و دستگاهی تولید می‌شوند، باید توجه داشته باشیم اصول تولید پایه برای افزایش عمر و مقاومت آن چگونه است.