پایه فنس فلزی

پایه حصار فلزی از لوله های سیاه داربستی یا گالوانیزه ساخته می‌شود. از انواع شکل آن میتوان به نبشی، پروفیل یا قوطی اشاره کرد که به صورت تک شاخه، دوشاخه یا خمیده تولید می‌شوند.

پایه فنس یک محصول فولادی می‌باشد که به منظور حصارکشی و نصب توری حصاری یا فنس کاربرد دارد. این محصول با نام پایه حصار نیز شناخته می‌شود و در انواع نبشی، پروفیل، قوطی و لوله در بازار به فروش می‌سد. پر کاربرد ترین نوع پایه فنس در جنس گالوانیزه و به صورت تک شاخ یا جفت شاخ می‌باشد. پایه فنس گالوانیزه استحکام و مقاومت بالایی داشته و هم‌چنین قیمت مناسب‌تری دارد، از این رو در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت پایه فنس یا پایه حصار نسبت به جنس، تک شاخ یا جفت شاخ بودن، ضخامت و قطر تعیین می‌شود.

انواع پایه فنس

  • پایه حصار گالوانیزه
  • پایه حصار سیاه رنگ شده
  • پایه حصار سیاه رنگ نشده

 

مشخصات فنی پایه فنس

  • جنس: گالوانیزه، فولاد رنگ شده
  • قطر خارجي: ¼ 1 الی ½ 2 اینچ
  • ضخامت: 2 الی 4 میلی‌متر
  • ارتفاع پايه: 1.5، 2، 2.5، 3 متر

روش تولید پایه فنس

برای تولید پایه فنس ابتدا باید نوع لوله و ارتفاع آن، و سرصاف یا سرخم بودن پایه مورد‌نیاز مشخص گردد. سپس برش دادن لوله به ارتفاع مد‌نظر، و بعد جوش دادن گپ و شاخک آهنی جهت ثابت ماندن پایه به داخل زمین نیز باید مشخص شود.

بعد از انجام مراحل گفته شده نوبت به روکش‌کاری پایه فنس می‌رسد. برای برای انجام روکش‌کاری ابتدا باید پایه آهنی را به‌طور کامل از هر نوع آلودگی و یا چربی، پاک کرد. مرحله بعدی زنگ زدایی پایه فنس است. حال بعد از انجام پاک سازی و زنگ زدایی، لوله‌ها به طور کامل در مواد فلاکس قرار داده می‌شوند.

برای جذب بهتر و کامل‌تر “فلز روی” این مراحل صورت می‌گیرند. بعد از اتمام این مراحل، میله‌ها جهت خشک شدن به کوره در دمای 120 درجه سانتی‌گراد فرستاده می‌شوند. بعد از خارج کردن میله‌ها از کوره باید آن‌ها را در یک وان پر از روی مذاب قرار داد. این مرحله 60 ثانیه طول می‌کشد تا روی به طور کامل جذب میله‌ها گردد. ناگفته نماند که میله‌ها نباید بیش‌تر از 60 ثانیه در وان بمانند زیرا دمای وان بالای 400 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. پس از طی این مراحل فلز‌های گفته شده، طی مرحله‌ای با استفاده از دمش بخار آب‌و‌هوا به صورت کامل جدا می‌شوند و سپس میله‌ها به درون استخری از آب هدایت می‌شوند.